Η Τελευταία Μονομαχία(2021)
(The Last Duel) | Πρώτη προβολή: 14-10-2021

90
Σπύρος Καραγεώργης
Το 'Last Duel' είναι μία ταινία πολύ σημαντική για τη φιλμογραφία του Ridley Scott, επίκαιρη, με δυνατές ερμηνείες και θέαμα.
85
Ευρυδίκη Βαλή Σαράφογλου
2021-10-20
Η ιστορία του "The Last Duel" αξιοποιείται με τον καλύτερο τρόπο από τους έμπειρους δημιουργούς του χαρίζοντας ένα πραγματικά αξιοσημείωτο μεσαιωνικό δράμα.
80
Τάσος Ντερτιλής
Μεγαλοπρεπής περιπέτεια εποχής, βασισμένη σε αληθινά γεγονότα, από το στιβαρό σκηνοθετικό χέρι του Ρίντλεϊ Σκοτ
80
Δημοσθένης Χριστόπουλος
Αφηγούμενος μια μεσαιωνική ιστορία, ο Σκοτ μιλάει για την διαχρονική αλήθεια της ανισότητας των φύλων, αποδομεί την ανδρική ταυτότητα και αναδεικνύει τον αποκλεισμό της γυναικείας οπτικής από τα πράγματα. Και το κάνει με τόση μεγάλη ευστοχία που είναι αδύνατο να μην υποκλιθείς.
80
Παναγιώτης Πυλαρινός
2021-10-18
Ο Βρετανός "παππούς" επέστρεψε για τα καλά στην καριέρα που έχτιζε τα προηγούμενα χρόνια. Δίνει στο κοινό (του) μια τολμηρή, προκλητική ταινία ... μια ταινία 100% επική σινεμαδάρα. Μία από τις καλύτερες του ταινίες εδώ και αρκετό καιρό, με μια στιβαρή ιστορία και σενάριο που "παίζει" με τα δυνατά ατού του "παππού", ενώ η αλα Rashomon, τριπλή –από διαφορετικές οπτικές γωνίες– αφήγηση... είναι μια καινοτομία που είναι δύσκολο να της αντισταθείς. Όπως και στην ίδια την ταινία!
80
Dimitris Dx
Εξαίσιος Ρίντλεϊ Σκοτ, τόσο old school όσο και σύγχρονος, ακριβώς όπως τα κουρέματα των ηθοποιών του.
80
Μάνος Θηραίος
Εξισορροπώντας με μαεστρία το δράμα με την όποια δράση τού επιτρέπει το σενάριο, ο Σκοτ κρατά τα επίπεδα αδρεναλίνης σχεδόν πάντοτε στο κόκκινο.
80
Ηλίας Φραγκούλης
2021-10-16
Επ' ουδενί δεν πρέπει να ιδωθεί σαν μία γεμάτη αδρεναλίνη περιπέτεια μονομάχων (καμία σχέση!), το έργο έχει περιεχόμενο, χτίζει χαρακτήρες και σασπένς, αφορά adult κοινό δίχως προτεραιότητες σε φύλο και αποτελεί μία από τις ευτυχέστερες στιγμές ψυχαγωγικού σινεμά για τούτη τη σεζόν.
80
nikos fekkas
Αποτελεί μια πολύ καλή ταινία από όλες τις απόψεις και με πολύ δυνατό θέμα!
80
Σπύρος Ανδριόπουλος
Το The Last Duel είναι ένα έπος με όλη την σημασία της λέξης. Είναι ένα έργο που διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή από την αρχή έως το τέλος. Μια ταινία που κερδίζει από την σχετικά μεγάλη της διάρκεια και χαρίζει πάμπολλες στιγμές κινηματογραφικής συγκίνησης που θα μείνουν αλησμόνητες στον θεατή.
80
Στέλλα Παπασαραφιανού
Όπως και σε ανάλογα δείγματα δουλειάς που έχει να παρουσιάσει ο Ridley Scott, έτσι και στην περίπτωση αυτήν διαπιστώνεται ότι κατέχει πολύ καλά το πώς να συντηρεί το σασπένς με επικές σκηνές μάχης και όχι μόνο, και φυσικά φροντίζει να παραμείνει πιστός σε αυτό το μοτίβο κάτι που οπωσδήποτε ικανοποιεί πλήρως τον θεατή. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως αποδεικνύεται ο μετρ του ιστορικού δράματος και δεν σταματά να το υπηρετεί με πάθος και συνέπεια!
80
Αντώνης Ζαούτσος
Πάθη, λάθη, επιδιώξεις, συναισθήματα, θετικά και αρνητικά, όλα ξεδιπλώνονται όπως κάθε σκηνοθέτης και σεναριογράφος επιθυμεί. Στα 84 του χρόνια, ο εμβληματικός Σκοτ είναι αυτός που "κρατάει τη μπαγκέτα", αποδίδει την ατμόσφαιρα της εποχής, συγκροτεί και συντονίζει. Μια συνταγή που είναι αδύνατο να αποτύχει.
70
Πέννυ Σουμελίδου
Υπάρχουν σκηνές που θα μπορούσαν να επεκταθούν κι άλλες να μικρύνουν, όπως και το συναίσθημα του επικού θεάματος είναι πιο μετριασμένο, αν η ταινία συγκριθεί με παλιότερα έργα του Scott (Gladiator, Kingdom of Heaven). Παρ'όλα αυτά, φεύγεις γεμάτος από την αίθουσα, νιώθοντας ικανοποίηση μιας και παρακολούθησες μία ακόμα «μεγάλη» ταινία ενός φοβερού δημιουργού.
70
Στα 83 του χρόνια, ο Ridley Scott, ένας από τους πλέον ονομαστούς χολιγουντιανούς δημιουργούς της γενιάς του, καταφέρνει μέσα από ένα ιστορικό δράμα, γεμάτο εντάσεις και άκρατη βία στον επίλογο του, να φωνάξει και πάλι παρών.
70
Αγγελική Αντωνίου
Μια επική ταινία που "χτίζεται" μέσα από διάφορες προοπτικές και περίπλοκες λεπτομέρειες.
70
Αχιλλέας Βασιλείου
2021-10-12
Απόλυτα σύγχρονο και επίκαιρο ως έργο, η Τελευταία Μονομαχία κερδίζει το ενδιαφέρον και προκαλεί θαυμασμό όχι τόσο ως επική περιπέτεια μαχών (επειδή δεν είναι) ούτε ως μεσαιωνικό μπλοκμπάστερ (επίσης δεν είναι) αλλά ως ταινία χαρακτήρων, καταστάσεων μέσα σε ένα άγριο και απάνθρωπο περιβάλλον αλλά και σκηνοθετικής βιρτουοζιτέ.
70
Νεκτάριος Σάκκας
2021-10-14
O Ρίντλεϊ Σκοτ δεν υπογράφει απλώς την καλύτερη δουλειά του εδώ και καιρό, αλλά μια ταινία-ορόσημο για τον ίδιο που δικαιούται να συγκαταλέγεται στις κορυφαίες μιας μακράς και άνισης φιλμογραφίας.
70
Θοδωρής Δημητρόπουλος
2021-10-10
Ο Ρίντλεϊ Σκοτ ξέρει πώς να κάνει στην άκρη όταν η τρίτη πράξη του φιλμ επιτίθεται στον ίδιο του τον εαυτό με φανταστικά αποτελέσματα, αλλά και ξέρει πώς να ισορροπήσει το camp και τον τρόμο του στόρι παρουσιάζοντας κάτι παραδόξως αστείο και ανατριχιαστικό, σοβαρότατο και ανόητο την ίδια στιγμή- σαν ακριβώς διαφορετικές οπτικές πάνω στο ίδιο αντικείμενο.
70
Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος
Σε μια ταινία 158 λεπτών που αναπόφευκτα υποπίπτει στην επανάληψη της κατασκευής της, το γυναικείο pov, που βρίθει ΜeΤoo αντανακλαστικών, είναι και το πιο ενδιαφέρον, πετυχαίνοντας να ξεχωρίσει τις αποχρώσεις σε μια υπόθεση που ο θεατής εύλογα νομίζει πως έχει εξαντλήσει από τις δύο προηγούμενες φορές που έχει δει το «έργο».
70
Αλέξανδρος Παπαγεωργίου
Το The Last Duel είναι μια ταινία με έναν κάποιο φεμινιστικό πυρήνα, αλλά χωρίς κανένα στοιχείο της σύγχρονης φεμινιστικής ιδιόγλωσσας της pop κουλτούρας. Είναι κάτι παλιακό, στακάτο και μπαμπαδίστικο. Είναι μονοδιάστατο και δεν προβληματίζεται καθόλου γι' αυτό. Δεν ενδιαφέρεται για το δεύτερο και τρίτο επίπεδο, έχει μια no-bullshit προσέγγιση που σου λέει ότι αυτά καλό είναι να μην γίνονται.
70
Δημήτρης Μπαμπούλης
Η Τελευταία Μονομαχία εάν μπορούσε να δεχτεί έναν χαρακτηρισμό είναι ότι είναι μια ικανοποιητική δουλειά στο σύνολο της. Η σπονδυλωτή αφήγηση λειτουργεί στην απόδοση της ιστορίας, εξελίσσοντας τους χαρακτήρες και αποκαλύπτοντας στοιχεία για τους πρωταγωνιστές.
60
Νίνος Φένεκ Μικελιδης
Στο επίκεντρο της ταινίας βρίσκονται η πατριαρχία και ο μισογυνισμός που κυριαρχούσαν την εποχή των ιπποτών (και που δυστυχώς εξακολουθούν να κυριαρχούν και στον 21ο αιώνα), που ο Σκοτ αναπτύσσει με διάφορους τρόπους.
60
Move It
Μια ταινία που σε κρατά στην καρέκλα του σινεμά καθηλωμένο, με αρκετές ωστόσο σεναριακές αδυναμίες και δύο ηθοποιούς που πάντα θα σου κλωτσάει η εικόνα τους στην ταινία.
60
Άγγελος Πολύδωρος
Μια «πολύ καλή» ταινία, όχι κάποιο επικό αριστούργημα.
60
Τάσος Χατζηευφραιμίδης
2021-10-06
Γνήσια απόλαυση με αυθεντικό #metoo μήνυμα στη συσκευασία μιας μεσαιωνικής περιπέτειας που έγραψαν ο Ματ Ντέιμον, ο Μπεν Αφλεκ και η Νικόλ Χολοφσένερ και σκηνοθετεί ο Ρίντλεϊ Σκοτ με την άνεση ενός σοφού και την ζωηράδα ενός αιώνιου έφηβου.
60
Κώστας Ζαλίγκας
2021-10-08
Ο Ρίντλεϊ Σκοτ ξέρει να στήνει σκηνές βίας και πολεμικών συρράξεων, κι αυτό το καταφέρνει και εδώ. Αλλά, όταν ο λόγος δίνεται στη γυναίκα, οι εντάσεις δεν είναι αρκετά υψηλές για να υπογραμμίσουν το λόγο ύπαρξης αυτής της ταινίας.
60
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
2021-10-04
Επικό θέαμα, βίαιη γραφή, θαυμάσιες νύξεις γύρω από το πώς αντιλαμβάνεται ο κάθε χαρακτήρας τα γεγονότα- ο Le Gris πιστεύει ακράδαντα ότι δεν βίασε την Marguerite αλλά εκείνη του έκανε τη δύσκολη για να τον «ανάψει»- κι ένα δυνατό κούμπωμα όλων των ανόμοιων πλευρών ενός τριγώνου γεμάτο από συμβολισμούς και διαχρονικά μηνύματα.
60
Αγγελική Καρυστινού
Στην απόδοση της δικαιοσύνης, λοιπόν, στοχεύει η επανάληψη της ιστορίας, που σε κάποια σημεία θα μπορούσε να είναι πιο τολμηρή, επιτρέποντας περισσότερες αναγνώσεις, αφού ολόκληρες σεκάνς λουπάρουν, χωρίς να διαφοροποιούνται αισθητά μεταξύ τους, όμως η απίστευτη παραγωγή που έχει φροντίσει για την απόλυτα ρεαλιστική αναπαράσταση της εποχής, καθώς και η δεξιοτεχνία του Σκοτ να καθοδηγεί ιστορικά δράματα, κερδίζουν το ενδιαφέρον.
60
Η «Τελευταία Μονομαχία» θα μπορούσε να είναι πολύ πιο συμβατική ταινία είδους. Το ότι δεν είναι και ότι εστιάζει αλλού, δεν μπορεί να πιστωθεί στον Σκοτ, αλλά στο σενάριο. Σου δίνει δηλαδή τη -σωστή ή εσφαλμένη, ποιος ξέρει- εντύπωση πως αυτό είναι το σενάριο, αυτό θα σκηνοθετήσει. Και δεν είναι μάλλον τυχαίο ότι ο Σκοτ λάμπει σκηνοθετικά, όταν καλείται να σκηνοθετήσει τη μονομαχία μεταξύ των δύο ηρώων. Εκεί δείχνει και την ακόμη ακμαία σκηνοθετική του δύναμη, εκεί δείχνει γιατί είναι αυτός που είναι. Όχι ότι η υπόλοιπη ταινία πάσχει – κάθε άλλο. Αλλά δεν μπορείς να διακρίνεις και κάποια ιδιαίτερη ματιά στην υπόλοιπη ταινία.
50
Δημήτρης Δανίκας
Συναρπαστικό περιστατικό πλην όμως πνιγμένο σε φλύαρες αφηγήσεις!
50
Ζουμπουλάκης Γιάννης
Μια χορταστική μεν, πλην αδικαιολόγητα μεγάλη σε διάρκεια ταινία εποχής, η οποία μάλιστα έχει ακόμα και κινηματογραφικές αναφορές καθότι η βασική ιδέα στην αφήγηση είναι παρόμοια με εκείνη του κλασικού «Ρασομόν» του Ακίρα Κουροσάβα: ο διαφορετικός τρόπος με τον οποίο ένα γεγονός εκλαμβάνεται από τους ανθρώπους που το έζησαν.
50
Ελισσαίος Βγενόπουλος
Σπαταλάει ο Ρίντλεϊ Σκοτ μια μεγάλη ευκαιρία να συνομιλήσει με τον Ακίρα Κουροσάβα και τον «Ρασομόν» του, γιατί βυθίστηκε στα λασπόνερα της πολιτικής ορθότητας και της απλοϊκότητας.
40
Χρήστος Μήτσης
2021-10-02
Η δυναμική σκηνοθεσία αντισταθμίζει τη μεγάλη διάρκεια, αλλά οι απλοϊκότητες της πολιτικής ορθότητας φράζουν το δρόμο του στιβαρού Ρίντλεϊ Σκοτ προς ένα μοντέρνο «Ρασομόν».
Η τελική σεκάνς αποστάζει ωμό ένστικτο, η θέση της γυναίκας πραγματικά συγκινεί με το καυστικό κοινωνικοπολιτικό σχόλιο, αλλά η δομή της πλοκής με τις αναγκαίες υποκειμενικές επαναλήψεις, κουράζει και τραβά σε αδικαιολόγητη διάρκεια την ταινία.