The Hand of God(2021)
(È Stata la Mano di Dio) | Πρώτη προβολή: 02-12-2021

80
Παναγιώτης Πυλαρινός
2021-12-20
Το Χέρι του Θεού είναι ο τρόπος του Σορεντίνο να φέρει στο επίκεντρο το σύνολο της καριέρας του. Όσο ανομοιόμορφο κι αν γίνεται τα τελευταία 40 λεπτά, όπου ο Σορεντίνο φανερά ερωτευμένος με την ίδια του την ταινία, δεν λέει να την αφήσει, γεμίζοντας την (όχι εντελώς άσκοπα) με συνεχή φινάλε, τούτο εδώ το φίλμ είναι η προσωποποίηση όλων όσων έχει αγαπήσει, μισήσει, φροντίσει και υπερασπιστεί ο Σορεντίνο.
80
Μίλτος Τόσκας
Είναι δεδομένα μία αυτοβιογραφική ταινία. Μπορούμε να πούμε ότι είναι το έργο ζωής του Σορεντίνο; Στα 52 του χρόνια πραγματικά μου είναι πολύ δύσκολο να το γράψω. Δεν μπορώ να το αποκλείσω όμως κιόλας. Θα αφήσω τον χρόνο να το κρίνει. Το σίγουρο είναι πως ο Ιταλός κάνει σινεμά, μονάχα όταν έχει κάτι να πει κι εδώ έχει να μας πει πολλά.
80
Άγγελος Πολύδωρος
Ο Πάολο Σορεντίνο (Τέλεια Ομορφιά, Il Divo, The young Pope) μας χαρίζει μια όμορφη ταινία γεμάτη τραγωδία και κωμωδία, αγάπη και πάθος, σουρεαλισμό και ομορφιά.
80
Τάσος Ντερτιλής
Μαγική ατμόσφαιρα, υπέροχη ανασύσταση της εποχής, πολύ και καλό χιούμορ, εξαιρετικές ερμηνείες συντελούν σε μια ταινία που απολαμβάνει κανείς σαν ένα ποτήρι ναπολιτάνικο κρασί.
80
Σοφία Γιαννοπούλου
Στην πιο προσωπική δημιουργία του Sorrentino, το "The Hand of God", ο μαξιμαλισμός συναντά την μελαγχολία και τη θλίψη, δημιουργώντας ένα ξεχωριστό ταξίδι προς την ενηλικίωση, με πολλές εναλλαγές συναισθημάτων και διαθέσεων που μας θυμίζει πόσο απρόβλεπτη -αλλά και ωραία- μπορεί να είναι η ζωή.
80
Νίνος Φένεκ Μικελιδης
Μια ταινία εξομολογητική, δοσμένη με λιτότητα και τέλεια ομορφιά, με ένα άνετο, χωρίς μανιερισμούς, ρυθμό, σε μια Νάπολη που αποθεώνει τον Μαραντόνα και το χειροπιαστό θαύμα του...
80
Είναι βαθιά ανθρώπινη και πολύ αγαπησιάρικη, και οι όποιες ατέλειές της είναι τελικά η άλλη όψη της ομορφιάς και της αλήθειας της. Μεγάλο ναι για «Το Χέρι του Θεού».
80
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
2021-12-18
Ο Πάολο Σορεντίνο καταθέτει μια αυτοβιογραφία ψυχής για την ταραγμένη εφηβεία του που σημαδεύτηκε από τη μεταγραφή του Μαραντόνα στη Νάπολι.
76
Οδυσσέας Σουρίλας
Ο Sorrentino μας έχει συνηθίσει σε σπουδαία φιλμ όπως το «La grande bellezza». Το Hand of God, λοιπόν, είναι μια ακόμα σπουδαία δημιουργία του.
75
Αντώνης Ζαούτσος
Προσπαθώντας να κλέψει τη λάμψη από παρόμοιου στιλ και περιεχομένου ταινίες από την Ιταλία όπως Σινεμά ο Παράδεισος και Μαλένα, ο Σορεντίνο κατορθώνει να γυρίσει μια ταινία που σε κάνει λίγο να γελάσεις, λίγο να συγκινηθείς, λίγο να νοσταλγήσεις και να στοχαστείς, αλλά τίποτα από αυτά σε αρκετή δόση για να βουτήξεις μέσα στο πλάνο και να σου προκληθούν τα έντονα συναισθήματα στα οποία στοχεύει.
70
Ιάκωβος Γωγάκης
«Το Χέρι του Θεού» είναι -τεχνικά και υποκριτικά- ταινία υψηλών προδιαγραφών. Είναι μια απόλυτα προσωπική δημιουργία του Πάολο Σορεντίνο, ο οποίος αποφασίζει στα 51 του χρόνια, να αποκαλύψει με καμουφλαρισμένο τρόπο, λεπτομέρειες του πολύ σκληρού βίου του, αλλά και του μοναχικού συναισθηματικού του κόσμου, με τρόπο ευρύ, ευαίσθητο, με τρόπο πανανθρώπινο.
70
Γιώργος Νυκταράκης
Δεν φτάνει στο επίπεδο των προηγούμενων σπουδαίων στιγμών του δημιουργού την τελευταία δεκαετία, αλλά αποτελεί ένα πετυχημένο προσωπικό εγχείρημα, στο οποίο καταφέρνει να διαχειριστεί εύστοχα τη μυθοπλασία του σεναρίου, ξεφεύγοντας όπως οφείλει από την καθαρά προσωπική και μονότονη συχνά σε τέτοιες περιπτώσεις εξιστόρηση.
70
zerVo
2021-12-14
Σαφώς η πιο προσωπική στιγμή μέχρι ώρας του Sorrentino, είναι μια καλλιγραφική εξομολόγηση ζωής, με σκηνικό την ταπεινωμένη κοινωνικά πατρίδα του, που όμως δεν μπορεί, κάποια στιγμή θα κάνει την στάση της και θα το υψώσει στον πεντακάθαρο ναπολιτάνο ουρανό το καμπιονάτο.
70
Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος
2021-12-16
Το Χέρι του Θεού, με το μεγάλο βραβείο της επιτροπής στο πρόσφατο Φεστιβάλ Βενετίας, είναι ένα συναρπαστικό χρονικό της εφηβείας (και όχι απλώς ένα δράμα ενηλικίωσης) μέσα στις ανισότητες και στις διακυμάνσεις του, που επωφελείται από την ντελικάτη, μελαγχολική παρουσία του πρωταγωνιστή Φιλίπο Σκότι, στο στυλ του Τιμοτέ Σαλαμέ.
70
Ζωή- Μυρτώ Ρηγοπούλου
Στο χέρι του Θεού ο Πάολο Σορεντίνο με τον γνωστό του τρυφερό, φορμαλιστικό, παράδοξο, πολιτικά ανορθόδοξο, γεμάτο χιούμορ και υπαρξιακή σκοτεινιά τρόπο, συνδυάζοντας το ρεαλισμό με μια δόση σουρεαλισμού κι αποτίοντας ποικιλότροπα φόρο τιμής στο Φελίνι, τοποθετεί απ' την πρώτη κιόλας σκηνή το θεατή καταμεσής της τοπιογραφίας μιας ολόκληρης εποχής.
70
Βασίλης Κουρουμιχάκης
Το The Hand of God δεν θα μπορέσει να αποφύγει το ζύγι και να συγκριθεί με La Grande Bellezza, όμως οι δύο αυτές ταινίες αλληλοσυμπληρώνονται με κάποιο τρόπο. Ιδανικά θα θέλαμε πρώτα να δούμε πρώτα το Χέρι του Θεού και μετά την Τέλεια Ομορφιά, ίσως εμβόλιμα να στριμώχναμε το Il Divo, εκεί που ο Toni Servillo γίνεται η τέλεια μαριονέτα στα χέρια, όχι της μαφίας, αλλά στα χέρια του Paolo Sorrentino. Να τις δείτε και τις τρεις σαν τριλογία, είναι ιδανική η εποχή για binge watching.
70
Ελισσαίος Βγενόπουλος
Στην πιο προσωπική του ταινία, ο Σορεντίνο δημιουργεί ένα σύμπαν γεμάτο με αστεία, φάρσες, τραγωδίες, ερωτισμό, αγάπη, πάθος, παραλογισμό και ανατροπές, και οδηγεί το alter ego του τον νεαρό Φαμπιέτο να βρει διέξοδο στην αναχώρηση, τη φαντασία και το όνειρο που τον περιμένει στην Αιώνια πόλη.
70
Αχιλλέας Βασιλείου
Το χιούμορ και το στυλ πάνε χέρι-χέρι μέσα από καλογραμμένους δεύτερους χαρακτήρες που συμπληρώνουν την ιστορία, η Νάπολη πρωταγωνιστεί ως φυσικό τοπίο και βασικό στοιχείο της ταινίας, και οι ερμηνείες φαίνονται και είναι καθοδηγούμενες από τον ίδιο τον Σορεντίνο και τον αέρα που εκπέμπει και εμπνέει ξεκάθαρα σε όλες του σχεδόν τις δουλειές.
70
Αναστασία Σταθά
Γι' αυτή τη σχεδόν αυτοβιογραφική ταινία ο Sorrentino, όπως και ο ίδιος τόνισε, επέλεξε ένα πιο απλό στυλ από ό,τι πριν. Και η επιλογή του αυτή που μας εκπλήσσει κάνει τo Χέρι του Θεού το πιο ειλικρινές του έργο.
70
Αντώνης Παυλίδης
Μην ψάξετε για πλοκή, δεν έχει. Αυτό που έχει όμως, είναι μία γλυκόπικρη ιστορία για να μας υπενθυμίσει ότι ακόμα κι όταν όλα μοιάζουν να καταρρέουν γύρω σου, ακόμα κι αν σε έχουν αφήσει όλοι μόνο/η σου, αν καταφέρεις να μην γίνεις κομμάτια από αυτό -όπως τον συμβουλεύει ο μελλοντικός του μέντορας, Antonio Capuano, στα τελευταία λεπτά της ταινίας- τότε, ίσως να έχεις κι εσύ μία αξιόλογη ιστορία να πεις, και να σε θυμούνται γι' αυτη.
70
Δημήτρης Μπαμπούλης
Το «Χέρι του Θεού» είναι ένα παραμυθένιο ταξίδι στη ζωή του Πάολο Σορεντίνο, όχι όμως μόνο με εύθυμα στοιχεία, αλλά και στοιχεία αρκετά σκληρά για έναν έφηβο που οι καταστάσεις γύρω του και τα γεγονότα τού επιβάλλουν να ενηλικιωθεί απότομα.
70
Μάνος Θηραίος
Mια από τις καλύτερες και πιο τρυφερές ταινίες της χρονιάς που ταυτόχρονα αποδεικνύει περίτρανα πώς το σινεμά μιας χώρας μπορεί να κάνει σπουδαία βήματα προς τα εμπρός, αναλογιζόμενο την ιστορία του και με σεβασμό στις ρίζες του.
70
Παναγιώτης Τιμογιαννάκης
Ο Μαραντόνα εμπνέει το του Σορεντίνο «ΑΜΑΡΚΟΡΝΤ».
60
Νίκος Τσαγκαράκης
Ένας τρυφερός, νοσταλγικός, αστείος και συγκινητικός φόρος τιμής του σκηνοθέτη στην ιδιαίτερη πατρίδα του, στα παιδικά του χρόνια και στη σκληρή συναισθηματική πορεία του προς την ενηλικίωση.
Ένα οδοιπορικό στη θαλπωρή του παρελθόντος, το οποίο ο Σορεντίνο αναπολεί με χιούμορ και συγκίνηση.
60
Χάρης Αναγνωστάκης
Και ναι, μερικές φορές σου δίνει την εντύπωση ότι ο Σορεντίνο χάνει τον ειρμό, την προσήλωσή του, με σκηνές που θέλει ο ίδιος και δεν χωρούν στην ταινία, αλλά μην ξεχνάμε ότι και να έχει γίνει, όπου κι αν έχει φτάσει, παραμένει ένας παθιασμένος Ναπολιτάνος...
60
Λήδα Γαλανού
2021-12-06
Και πάλι ελεγειακή, και πάλι ποτισμένη στην ιταλική ιδιοσυγκρασία, πολύ λιγότερο εμφανώς εστέτ, αυτή είναι τελικά, αν όχι η πιο αγαπημένη μας, πάντως η πιο τολμηρή ταινία του σκηνοθέτη της.
60
Τάσος Χατζηευφραιμίδης
2021-12-04
Για τον Προυστ ήταν μια μαντλέν. Για τον Πάολο Σορεντίνο ήταν ο Ντιέγκο Μαραντόνα. Όλοι οι καλλιτέχνες αισθάνονται κάποτε την ανάγκη να αυτοβιογραφηθούν, να αναζητήσουν το σημείο που γεννήθηκε η σπίθα η οποία πυροδότησε την έκρηξη.
60
Νεκτάριος Σάκκας
2021-12-08
Το πιο προσωπικό φιλμ του Πάολο Σορεντίνο («Η Τέλεια Ομορφιά») μέχρι σήμερα, ήδη πολυβραβευμένο στο Φεστιβάλ Βενετίας, είναι ένα γλυκόπικρο μονοπάτι ενηλικίωσης με πυξίδα τη Νάπολη των 80s, τον Φελίνι και τον Μαραντόνα.
60
Ζουμπουλάκης Γιάννης
2021-12-10
Το «Χέρι του θεού» είναι εν τέλει το χέρι των γονιών μας και αυτοί εδώ οι γονείς σε κάνουν να γελάσεις όπως και να συγκινηθείς. Σχεδόν στεναχωριέσαι όταν στην μέση περίπου της ταινίας παύουν να υπάρχουν, τότε το «Χέρι του θεού» νιώθεις ότι χάνει την ως τότε ενέργειά του για να καταλήξει σε μια συμπαθητική, όμορφη στην παρακολούθησή της σύμβαση που ας μου επιτραπεί να προβλέψω, σύντομα θα ξεχαστεί.
60
Χρήστος Μήτσης
2021-12-12
Μια εξομολογητική ιστορία για την οικογένεια, το σινεμά, μια εποχή γεμάτη υποσχέσεις και το τέλος της αθωότητας που την ακολουθεί.
60
Μαίρη Βανδώρου
Η πρώτη ώρα της ταινίας, κυλάει ευχάριστα τόσο για τον ήρωα όσο και για τους θεατές, έχει κάτι από καλοκαίρι, κάτι από τη ζωή την ίδια, όμως αυτό περίπου στη μέση της διάρκειας θα αλλάξει με την ταινία, να γίνεται (ίσως) πιο στοχαστική με εφηβικό όμως βλέμμα, άλλωστε ο ήρωας μας είναι στην εφηβεία.
60
Θοδωρής Δημητρόπουλος
Είναι μια ιστορία δομημένη με ενδιαφέροντα τρόπο, που πιθανώς να μην απογειώνει (ο Σορεντίνο μοιάζει να κοιτά ο ίδιος με δέος την ιστορία του αντί να κάνει εμάς να κοιτάξουμε με δέος αυτή) όμως λειτουργεί ως μια (αυστηρά vintage και ΑΚΡΩΣ '80s Ιταλική) ματιά στο χρόνο, και στην ενηλικίωση ενός αγοριού καθώς μαθαίνει να πιστεύει στα όνειρα.
60
Κώστας Ζαλίγκας
Ο σπουδαίος Σορεντίνο παραδίδει σεμινάρια στο πρώτο μισό της ταινίας, δείχνοντας με απλά βήματα πως ένας σκηνοθέτης μπορεί να εισχωρήσει τόσο βαθιά και αυθεντικά στην καθημερινότητα και τις συνήθειες μιας μικροαστικής οικογένειας. Είναι όλο βιωμένο και φαίνεται. Εκεί που μας τα χαλάει όμως είναι στην τελευταία πράξη.
60
Ιωσηφίνα Γριβέα
Παραμένει ζωηρός δημιουργός, με μία συντηρητική ματιά και εδώ στο αρσενικό στοιχείο που γίνεται συχνά μανιερισμός, όμως η οικειότητα της ταινίας αποδίδει μία ελαφρότητα και τρυφερότητα στην παλέτα του Sorrentino που γίνεται ευπρόσδεκτη.
60
Αγγελική Καρυστινού
Ο ήρωας του Σορεντίνο παλεύει με τις ανατροπές της μοίρας, την απώλεια και την ανάγκη του να ζήσει και ο Ιταλός σκηνοθέτης με έντονο το προσωπικό στοιχείο -αν και δεν γνωρίζουμε πόσα από όσα συμβαίνουν στην ταινία είναι όντως πραγματικά γεγονότα- αφηγείται μια συγκινητική περιπέτεια ενηλικίωσης, που ακροβατεί ανάμεσα στην τραγωδία και την κωμωδία, όπως δηλαδή ολόκληρη η ζωή μας.
Το βρήκα αρκετά ενδιαφέρον.
50
Χρυσοστομάκης Λακταρίδης
Τρία χρόνια μετά το ανεκδιήγητο Loro (2018), ο Πάολο Σορεντίνο (Η Τέλεια Ομορφιά, Νιότη), επιστρέφει με μια αυτοβιογραφική και στυλιστικά, σχετικά συγκρατημένη, σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, ταινία, που συνδέει το νεαρό alter ego του, Φαμπιέτο με τον Ντιέγκο Μαραντόνα, την εποχή της μεταγραφής του στη Νάπολη.
10
Νίκος Παλάτος
2021-12-02
Αυτοαναφορικό, μεγαλομανές και ανυπόφορο.