Ναπολέων(2023)
(Napoleon) | Πρώτη προβολή: 23-11-2023
Ορέστης Μαλτέζος
Ο κλασικισμός της ταινίας οδηγεί τους συμμετέχοντες σε μια σπάνια για τα σημερινά δεδομένα ευκαιρία να ανοίξουν έναν πνευματικό δίαυλο με παρελθόντες αστέρες, και ο Χοακίν Φίνιξ και η Βανέσα Κίρμπι παραδίδουν δυο αριστουργηματικές ερμηνείες υψηλού κύρους, ικανές να πρωτοστατήσουν στα επερχόμενα βραβεία της χρονιάς.
Νίκος Τσαγκαράκης
Ο σκηνοθέτης λοιπόν φροντίζει να υπονομεύει τον ήρωά του με κάθε ευκαιρία, με παραδείγματα τον σκυλίσιο τρόπο που κάνει σεξ στην (όχι με την) Ιωσηφίνα και τη γενικότερη κακοποιητική του συμπεριφορά απέναντί της, ενώ παρότι οι τίτλοι τέλους φαινομενικά απαριθμούν τα κατορθώματά του, τελικά εστιάζουν στον τεράστιο αριθμό των εκατομμυρίων νεκρών που είχαν ως αποτέλεσμα οι πόλεμοι που διεξήγαγε.
Ευρυδίκη Βαλή Σαράφογλου
Ένα επικό ιστορικό δράμα με άφθονη καυστική διάθεση για τη φιγούρα του Ναπολέων Βοναπάρτη που αναδεικνύει εύστοχα τις αντιφάσεις και τις ιδιομορφίες του επώνυμου στρατηλάτη δίνοντας μας μια ικανοποιητική γεύση από τα πολεμικά του επιτεύγματα και την θυελλώδη προσωπική του ζωή.
Παναγιώτης Πυλαρινός
2023-11-20
Η ετυμηγορία : Ο Βρετανός "παππούς", μετά το Last Duel, δίνει ένα ακόμη εξαιρετικό ιστορικό δράμα.
Γιώργος Πρίτσκας
Το Napoleon είναι ακριβώς το είδος της ταινίας που γκρινιάζουμε ότι σπανίζει πλέον στο αμερικανικό σινεμά: μια υψηλού budget παραγωγή στην υπηρεσία ενός σκηνοθέτη με ξεκάθαρο προσωπικό όραμα.
Γιάννης Ζουμπουλάκης
2023-11-18
Η μεγαλύτερη δύναμη της μεγαλειώδους ετούτης κινηματογραφικής παραγωγής, ενός πραγματικά λαμπρού έπους από αυτά που σπανίως πια γυρίζονται, είναι ο Χοακίν Φίνιξ που με απόλυτη πειθώ και χωρίς στόμφο μας δείχνει όλο το μέγεθος της φιλοδοξίας αλλά και της αλαζονείας του Ναπολέοντα
Μαρία Αβραμίδου
Έχουμε να κάνουμε με μία άρτια τεχνικά και καλλιτεχνικά παραγωγή, με εντυπωσιακά κοστούμια, μεγαλειώδη σκηνικά και την σκηνοθετική δεξιοτεχνία του Scott να είναι εμφανής σε κάθε πλάνο, ειδικά στις απίθανα κινηματογραφημένες σκηνές των μαχών, οι οποίες χρησιμοποιούν συνετά τα ειδικά εφέ, προσδίδοντας έτσι σε αυτές τη μέγιστη δυνατή αληθοφάνεια.
Μίλτος Τόσκας
Μαεστρία του δημιουργού, έμπνευση του πρωταγωνιστή που μας έχει συνηθίσει να αυτοσχεδιάζει στα όρια του σεναρίου και η φωτογραφία του Ντάριους Βόλσκι μας ταξιδεύουν διαφορετικά σύμπαντα και μαγνητίζουν το μυαλό και τις αισθήσεις μας για περίπου τρεις ώρες.
Αγγελική Καρυστινού
Ο έμπειρος στα πολεμικά δράματα με δηλωμένη την προτίμησή στον Ναπολέοντα και την εποχή του ήδη από το 1977 με τους «Μονομάχους», αυτή τη φορά καταπιάνεται με μία χορταστική βιογραφία, που θέλει να χωρέσει σε δυόμισι ώρες μια ολόκληρη ζωή για την πλέον αμφιλεγόμενη προσωπικότητα της ευρωπαϊκής Ιστορίας.
Αλεξάνδρα Σκαράκη
Η σκιαγράφηση ενός εμβληματικού προσώπου είναι πρόκληση ακόμη και για έναν τόσο σπουδαίο κινηματογραφιστή όπως ο Σκοτ, ωστόσο, το αποτέλεσμα ανταμείβει.
Τάσος Γκάρας
Αν αφήσεις στην άκρη την αυστηρή κριτική για τα ιστορικά δρώμενα που μπορεί να μην έχουν αποδοθεί όπως έπρεπε, θα απολαύσεις ένα όμορφο θέαμα. Συνήθως σε τέτοιες παραγωγές υπάρχει αυτό το δίκοπο μαχαίρι.
Ανδρέας Κουταλάς
Μέσα στις όποιες αντιρρήσεις μπορούμε να έχουμε για την μη ακριβή απεικόνιση της Γαλλικής ιστορίας, δεν μπορούμε να μην αποδώσουμε τα εύσημα στο Ρίντλεϊ Σκοτ που ανέλαβε και έφερε εις πέρας αυτή την τεράστια παραγωγή.
Παύλος Γκουγιάννος
2023-11-14
Ο Σκοτ ξέρει να κάνει μεγαλειώδες σινεμά για μεγάλη οθόνη. Μπροστά όμως σε όλο αυτό ο Ναπολέων -ως χαρακτήρας- στάθηκε μικρός, τον κατάπιαν οι μάχες.
Αχιλλέας Βασιλείου
Εν ολίγοις ο ΝΑΠΟΛΕΩΝ είναι μία καλή ταινία, προσφέρει θέαμα και διασκέδαση, ακροβατεί ανάμεσα στις μάχες και στο ειδύλλιο, αλλού κερδίζει και αλλού χάνει, όπως και ο πρωταγωνιστής ΝΑΠΟΛΕΩΝ που η έπαρση και η σιγουριά τον οδήγησε στο Βατερλό, έτσι και η ταινία έχασε την ευκαιρία να γίνει κάτι μεγάλο, πέρα από μία εντυπωσιακή ταινία για να την απολαύσεις στο σινεμά.
Κώστας Ζαλίγκας
Αν και θεαματική η ταινία, με εντυπωσιακές σκηνές μάχης, αμέτρητους βοηθητικούς ηθοποιούς, «μεγάλα» σκηνικά και κοστούμια, καθώς και με δύο αρκετά καλές ερμηνείες από το πρωταγωνιστικό ζευγάρι, το επίπεδο σενάριο και η επακόλουθη ανέμπνευστη σκηνοθετική γραμμή του Ρίντλεϊ Σκοτ υποτιμούν τη συλλογικά καλή προσπάθεια.
Ιάκωβος Γωγάκης
Ο Βρετανός σκηνοθέτης δημιουργεί στα 85 του χρόνια, μία ακόμη ταινία επικών διαστάσεων, με εκατοντάδες « πολεμιστές» κομπάρσους, με έναν άρτιο ενδυματολογικό κώδικα και μουσικές κλασικές συνθέσεις που ενισχύουν την αρμονία, διαφορετικές σε κάθε σκηνή.
Π. Χ.
Για όλους εμάς που γλυκαίνουμε από το επικό, πολεμικό φιλμ, η ταινία αποτελεί ένα οπτικό - ηχητικό αριστούργημα, σε ό,τι αφορά την πραγματική ιστορία όμως όλο μέλι - μέλι και από τηγανίτα τίποτα.
Θοδωρής Δημητρόπουλος
2023-11-12
Παρά τις όποιες αδυναμίες παραμένει ένα τεχνικά άρτιο, εντυπωσιακό, ποτέ βαρετό, πολύ αστείο και κατά τόπους σχεδόν αντισυμβατικό δείγμα βιογραφικού σινεμά.
Dimitris Dx
Κάπως έτσι πάντως φαντάζομαι και τον Ridley Scott πάντως, και χαρισματικό και μαλάκα.
Άκης Καπράνος
Πολύ θέαμα, λίγη ουσία στον απογοητευτικό «Ναπολέοντα» του Ρίντλεϊ Σκοτ.
Τάσος Ντερτιλής
Ο Ρίντλεϊ Σκοτ επιστρέφει στα επικά θεάματα με ένα πληθωρικό πορτραίτο του Ναπολέοντα με φόντο τον έρωτά του με την Ιωσηφίνα.
Χάρης Αναγνωστάκης
Με δυο κουβέντες, μία επική περιπέτεια δυόμιση ωρών, που βλέπεται ευχάριστα και που απλώς προστίθεται στις πολλές ταινίες με θέμα τον Ναπολέοντα, απ' τις οποίες ξεχωρίζει εμφανώς το ομότιτλο αριστούργημα του Αμπέλ Γκανς, που γύρισε πριν από περίπου έναν αιώνα.
Ελισσαίος Βγενόπουλος
Η ταινία προσπαθεί να συλλάβει την ουσία της περιόδου, βυθίζοντας μας στον ταραχώδη και συναρπαστικό κόσμο μιας από τις πιο αινιγματικές μορφές της ιστορίας, αλλά το βιογραφικό έπος του Σκοτ λύγισε κάτω από το ιστορικό βάρος της εποχής, γονάτισε μπροστά στη σύνθετη, αντιφατική, μεγαλοφυή και σχεδόν μανιακή προσωπικότητα του σπουδαίου στρατηλάτη.
Βαγγέλης Βίτσικας
Πρόκειται για μια ταινία που προσδοκούσαμε με μεγάλη ανυπομονησία και η απογοήτευση που μας προκάλεσε η theatrical εκδοχή της είναι η μεγαλύτερη της χρονιάς.
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
2023-11-08
Η άνοδος και πτώση του Ναπολέοντα Βοναπάρτη, τον οποίο υποδύεται ο Γιοακίν Φίνιξ, με άξια- αν όχι και καλύτερη του- συμπρωταγωνίστρια τη Βανέσα Κέρμπι στο ρόλο της Ιωσηφίνας.
Γιάννης Κρουσίνσκυ
Αναντίρρητα, υπάρχουν σημεία που δικαιολογούν την παρακολούθηση της ταινίας αυτής, καθώς και τη μετέπειτα συζήτηση μεταξύ των θαυμαστών της δουλειάς του Σκοτ, για τη σκηνοθετική σκέψη εκείνου. Αλλά αυτή τη φορά, μόνο μέχρι εκεί.
Old Boy
Παρόλα αυτά, τις πάνω από 2 ½ ώρες του δεν παρακολουθείς τον «Ναπολέοντα» με αγκομαχητό, δεν γυρνάς στην καρέκλα σου με ανυπομονησία, δεν περιμένεις να τελειώσει, δεν δυσανασχετείς βλέποντάς την. Είναι αντιφατικό με όλα τα παραπάνω; Ναι, αλλά και όχι: είναι Ρίντλεϊ Σκοτ.
Παναγιώτης Τιμογιαννάκης
Σαν ένας μαθητικός έλεγχος που στα κύρια μαθήματα πέφτει κάτω από τη βάση, άρα απορρίπτεται, στα δευτερεύοντα τα πάει καλά αλλά δεν επαρκούν οι βαθμοί. Μόνο που στο τέλος, οι πολλοί , που δεν πήγαν για να πάρουν βαθμολογία αλλά για να δουν έργο, μπορεί να φύγουν και ικανοποιημένοι. ΚΙ έτσι, να κερδίσει τη χρονιά....
Μάρα Θεοδωροπούλου
Ο Χοακίν Φίνιξ έχει μόνο δύο λειτουργίες (πόλεμος και σεξ) στην ενίοτε αστεία αλλά μονοδιάστατη βιογραφική ταινία
Λήδα Γαλανού
2023-11-10
Εντυπωσιακό στις σκηνές πλήθους και τις μάχες, αλλά αδύναμο, αποσπασματικό και ρηχό, το έπος της χρονιάς από τον Ρίντλεϊ Σκοτ.
Ανδρέας Κύρκος
2023-11-06
Παρά την προσήλωση του σκηνοθέτη στη λεπτομέρεια της δαπανηρής παραγωγής, απουσιάζει η προσέγγιση στο μυαλό και στην ψυχή του διαβόητου στρατάρχη και η επική παραγωγή πάσχει στην ανάπτυξη της εμμονικής σχέσης του με την Ιωσηφίνα.
Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος
Σε αυτό το κινηματογραφικό μνημείο πεσόντων χαρακτήρων, ο Ρίντλεϊ Σκοτ θυσιάζει τον Χοακίν Φίνιξ στον βωμό ενός προβλέψιμα εκκεντρικού Ναπολέοντα, προσπερνώντας κάθε πιθανότητα αυθεντικής συγκίνησης, ίσως διότι δεν είχε κανέναν ιδιαίτερο σκοπό όταν σχεδίαζε την περίπλοκη, ογκώδη κατασκευή της 28ης ταινίας του.
Ιωσηφίνα Γριβέα
Η ταινία μπορεί να είναι απίστευτα αστεία, όμως το οπτικό της πλαίσιο προδίδει πάντοτε σοβαρότητα και αυτός είναι ίσως ο κύριος λόγος που το φιλμ μοιάζει τόσο ανεστίαστο.
Δημήτρης Παναγόπουλος
2023-11-04
Στο σύνολό της η ταινία μοιάζει περισσότερο με ένα «σώμα» που έχει δημιουργηθεί από διάφορα ετερόκλητα μέλη, παρά με συμπαγή βιογραφία.
Γιάννης Βασιλείου
Aφηγηματικά αποσπασματικό, τονικά ανισόρροπο - σαν τον ήρωά του;- και στηριγμένο σε ένα αναιμικό σενάριο, το φιλμ του Ρίντλεϊ Σκοτ «ζωντανεύει» μόνο σε όσες σκηνές επιχειρείται ένας κωμικός ρεβιζιονισμός, στα πρότυπα της «Ευνοούμενης» ή της σειράς «The Great».
Χρήστος Μήτσης
«Συννεφιασμένη» ιστορική βιογραφία με επικές εξάρσεις, αλλά χωρίς σαφήνεια προθέσεων. Χαμένοι σ' ένα χαοτικό υλικό, οι Ρίντλεϊ Σκοτ και Γιόακιν Φίνιξ αφήνουν αξεδιάλυτο το αίνιγμα «Μέγας Ναπολέων».
Άγγελος Πολύδωρος
Η ταινία είναι ενδιαφέρουσα -χωρίς να είναι βέβαιο ότι είναι ιστορικά ακριβής- και φυσικά τεχνικά άρτια.
Δημήτρης Δανίκας
Όλα κατώτερα των προσδοκιών, ακόμα και η ερμηνεία του Χοακίν Φίνιξ που είναι σα να παίζει σε άλλη ταινία—η πολυτέλεια της βαρεμάρας
Στέργιος Πουλερές
Το «Ναπολέων» είναι μια ταινία που κάθε της σκηνή ακροβατεί ανάμεσα στο καλό και το άσχημο και τελικά καταφέρνει να προσγειώνεται στο μέτριο.
Ηλίας Φραγκούλης
2023-11-02
Επικό σινεμά; Θα γυρνάει τούμπες στο φέρετρό του ο Αμπέλ Γκανς!