Φόνισσα(2023)
(Murderess) | Πρώτη προβολή: 30-11-2023

100
Παναγιώυης Τιμογιαννάκης
pantimo.gr
2023-11-20
Πρέπει να έχει μιλήσει όλος ο κόσμος για αυτή ταινία Να μάθουν και τον Παπαδιαμάντη όσοι δεν τον ξέρουν. Να δουν και την ΚΑΡΙΟΦΥΛΛΙΑ. Δεν είναι καλύτερες οι δικές τους ούτε των από εδώ ούτε των από εκεί.
90
Ευρυδίκη Βαλή Σαράφογλου
IGN Greece
2023-11-18
Άρτιο από όλες τις απόψεις του αλλά πάνω από όλα επιδραστικό για τη ζοφερή του ατμόσφαιρα και τον τρόπο που καταφέρνει να μαγνητίσει την μαγεία του λογοτεχνικού αριστουργήματος του Παπαδιαμάντη, η "Φόνισσα" είναι ένα θριαμβευτικό ντεμπούτο για την Εύα Νάθενα και μια κυκλοφορία που θα αφήσει ανεξίτηλο σημάδι στο κοινό που θα την παρακολουθήσει.
80
Μίλτος Τόσκας
OLAFAQ
Eπικοινωνεί τη διαχρονικότητα του έργου του Παπαδιαμάντη, ανοίγει λαμπρό μέλλον για την Εύα Νάθενα και πιστοποιεί πως η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη είναι η κορυφαία Ελληνίδα ηθοποιός της εποχής της.
80
Νίνος Φένεκ Μικελιδης
Enetpress
Η Εύα Νάθενα έφτιαξε μια σπαρακτική, καθαρά φεμινιστική, ταινία, με εικόνες που μεταφέρουν, με τον καλύτερο τρόπο, την ουσία του έργου του Παπαδιαμάντη.
80
Άγγελος Πολύδωρος
myFILM.gr
Τα αριστοτεχνικά κάδρα και η δυστοπικά σκοτεινή φωτογραφία του Παναγιώτη Βασιλάκη, συμπληρώνουν την κλειστοφοβική ατμόσφαιρα του έργου και προσφέρουν μια πραγματικά έξοχη εικαστική προσέγγιση του Παπαδιαμάντη, που τον έχει διασκευάσει με μαεστρία η Κατερίνα Μπέη.
80
Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Youfly.com
Είναι όμως η ερμηνεία της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη στο ρόλο της Φραγκογιαννούς, της φόνισσας δηλαδή που ξεπερνάει τα όρια της λέξης όπως υποκριτική, ηθοποιία, ερμηνεία κλπ δικαιώνει την ταινία, αλλά δικαιώνει και το ίδιο το όραμα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.
80
Παναγιώτα Καρβούνη
Smassing Culture
Η Φόνισσα της Ε. Νάθενα είναι μία αυθεντική ταινία folk τρόμου, που αντλεί τη θεματολογία της απ' την ελληνική λαογραφία και τις παραδόσεις της ελληνικής επαρχίας. Η σκοτεινή ατμόσφαιρα και οι γωνίες του φακού της Νάθενα, αντλούν στοιχεία από τον ιαπωνικό κινηματογράφο τρόμου.
80
Ιωσηφίνα Γριβέα
Oneman.gr
Η Φόνισσα αποστομώνει και συγκινεί στην τελευταία της πράξη, με μία αλήθεια πανανθρώπινη: στο τέλος, όλοι θα είμαστε απεγνωσμένοι για την αγάπη και την αποδοχή. Το ελληνικό σινεμά σίγουρα χρειάζεται ταινίες τέτοιου σεβασμού όταν διασκευάζει τους κλασικούς.
80
Νίκος Γαργαλάκος
FILM PLANET
Ένα άψογο -από όλες τις απόψεις- αποτέλεσμα.
80
Τάσος Γκάρας
Neopolis.gr
Η «Φόνισσα» είναι ένα ασφυκτικό θρίλερ που σε πιάνει από τα μούτρα και δε σε αφήνει να πάρεις ανάσα. Με σαφές, μεστό, και πολύ κοφτό ύφος, δε σου δίνει άλλη επιλογή από το να μείνεις προσηλωμένος και τα 97 λεπτά.
80
Στράτος Κερσανίδης
kersanidis.wordpress.com
Μέσα από την εικαστική τελειότητα και τη λιτότητα των εικόνων της καταφέρνει να συνδέσει την αρχαία τραγωδία με την τραγική ζωή των γυναικών της πατριαρχικής κοινωνίας και να αναδείξει την ανισότητα φύλου που η τόλμη και η διορατικότητα του Παπαδιαμάντη τοποθέτησε στην εποχή του αλλά, δυστυχώς, δεν είναι ένα φαινόμενο που έχει εκλείψει.
80
Στέργιος Πουλερές
Provocateur
Ως προς τη Φόνισσα, αφήνω στην άκρη τις υπόλοιπες συζητήσεις που καθορίζονται από το συναίσθημα της στιγμής και από τις απόψεις του καθενός, και μένω στην κινηματογραφική δομή και προσέγγιση που την καθιστούν μια πολύ όμορφη ταινία.
80
Μαίρη Βανδώρου
www.artscript.gr
Μια δυνατή ταινία βασισμένη σε ένα κλασσικό έργο, που σπάνια έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε από ελληνική παραγωγή σε τόσο άρτιο αποτέλεσμα.
80
Μαρία Αβραμίδου
MusicCorner.gr
Η δημιουργία της Νάθενα «ζωγραφίζει» κινηματογραφικά με λιτό, στιβαρό και ουσιαστικό τρόπο, καθώς και με ιδιαίτερη ευαισθησία και δύναμη, τα πολυδιάστατα συναισθήματα των ηρωίδων της, με προεξάρχουσα την προσωπικότητα της Φραγκογιαννούς.
80
Λάζαρος Γεροφώτης
Εξώστης
Η ταινία απόλυτα "φεμινιστική" και με πολλά μηνύματα για το ρόλο της γυναίκας στην κοινωνία, παρουσιάζει μία άλλη εποχή που μοιάζει τόσο κοντά στο σήμερα και στις αμέτρητες πια κακοποιήσεις γυναικών. Οι ερμηνείες από τον πρώτο μέχρι και τον πιο μικρό ρόλο εξαιρετικές, με την Καραμπέτη να είναι σαρωτική και να κάνει μία ερμηνεία που θα τηνθυμάμαι για καιρό.
80
Γιάννης Ζουμπουλάκης
Το Βήμα
Με το χέρι στην καρδιά λέω ότι η απάντηση σε όλους όσοι αμφισβητούν (και δικαιολογημένα ίσως) την εγχώρια κινηματογραφική παραγωγή είναι, στ' αλήθεια, η «Φόνισσα».
80
Μάνος Θηραίος
CINEMANO
Στην περίπτωση της "Φόνισσας" παραγωγή-σενάριο-σκηνοθεσία συναντήθηκαν σε μια ευτυχή συναστρία του σύμπαντος, κάτω από τη λάμψη της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη, η οποία μετουσιώνεται σε ένα πλάσμα συγκλονιστικό που γεμίζει την οθόνη ακόμα και στα πιο μακρινά πλάνα, πλήρως αντιλαμβανόμενη τον ρόλο, τις συνθήκες και το περιβάλλον, χαρίζοντάς μας μια ερμηνεία τέλεια ακόμα και στην τελευταία λεπτομέρεια.
80
Φίλιππος Χατζίκος
CineDogs
Το μεγάλο κερδισμένο στοίχημα, βέβαια, ανήκει στη Νάθενα, στην πρώτη της δοκιμασία στη σκηνοθετική καρέκλα, η οποία παραδίδει ένα έργο ολότελα δικό της, αναζητώντας την κινηματογραφικότητα της γραφής του Παπαδιαμάντη (ας επιτραπεί ο καταχρηστικός αναχρονισμός της ορολογίας) στο πυκνό περιβάλλον της αφήγησης.
80
Καλλίτσα Βλάχου
www.filmandtheater.gr
Η Νάθενα, πλαισιωμένη από ένα εξαιρετικό καστ ηθοποιών, καταφέρνει να αποδώσει σωστά τη δική της κινηματογραφική εκδοχή. Και το καταφέρνει, εστιάζοντας κυρίως στις σχέσεις της ηρωίδας της με τον εαυτό της, με τη μητέρα της με τον κοινωνικό της περίγυρο καθώς και στη δυναμική που αναπτύσσουν μέσα της αυτές οι σχέσεις, οδηγώντας στη διάπραξη των εγκλημάτων της.
80
Τάσος Ντερτιλής
GRAND Magazine
2023-11-16
Η Εύα Νάθενα «ξαναδιαβάζει» το αριστούργημα του Παπαδιαμάντη παραδίδοντας μια σύγχρονη και απόλυτα καθηλωτική εκδοχή του.
80
Δημήτρης Δανίκας
Πρώτο Θέμα
Υποδειγματική μεταφορά της θρυλικής «φόνισσας» του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη—οπωσδήποτε
70
Αγγελική Καρυστινού
BOVARY
Η Νάθενα με άψογη αισθητική, επενδύει σε εικαστικές εικόνες και καταφέρνει όχι απλώς να αναπαραστήσει την ατμόσφαιρα μιας εποχής, αλλά να φτιάξει ένα παραμύθι γεμάτο σύμβολα, με υποβλητικές ατμόσφαιρες, που γίνεται διαχρονικό και σύγχρονο, χωρίς περιττούς εκμοντερνισμούς, ή πιασάρικα φολκλόρ στοιχεία.
70
Θοδωρής Δημητρόπουλος
news247.gr
Αυτό το φιλμ ξέρει από την πρώτη στιγμή πώς να δημιουργήσει έναν απόλυτα δικό του, δυστοπικό κόσμο. Είναι αισθητικά αραιό, χτισμένο με απόλυτη σιγουριά.
70
Ορέστης Μαλτέζος
Filmy.gr
Η πρωτόλεια ταινία της Εύας Νάθενα εντυπωσιάζει με την εμφανή προσωπική της επιμέλεια σε κάθε κομμάτι της παραγωγής, όπου τα επιμέρους στοιχεία συνεργάζονται με μια σιωπηλή διακριτικότητα ώστε να δώσουν στην ταινία το μεγαλύτερο δυνατό νόημα.
70
Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος
LiFO
Η Φραγκογιαννού της αναμενόμενα συγκλονιστικής Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη είναι μια survivor, έχει μάθει να αποκρούει την καθημερινότητα με τυπικές κουβέντες και ανώδυνες αγγαρείες για να κρύβει τον επιθετικό της ζόφο, σαν να καταλαμβάνεται από έναν αδιέξοδο δαίμονα.
70
Χυτούλα Παπάζογλου
Οι Δικές Μου Στιγμές
Αν και το έργο ήταν λίγο βαρύ, θίγονται αρκετά ζητήματα: η πατριαρχία, η θέση της γυναίκας εκείνη την εποχή και τα στερεότυπα που επικρατούσαν τότε, η σχέση μητέρας-κόρης, η παιδοκτονία και η βία γενικώς. Από τις πολύ καλές ταινίες που έχει να επιδείξει ο ελληνικός κινηματογράφος.
70
Λήδα Ειρήνη Αδάμου
Tetragwno.gr
2023-11-10
Ένα εικαστικά εκθαμβωτικό φιλμ, χαρακτηριστικό του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου, που άπαξ και το παρακολουθήσει κανείς στην σκοτεινή αίθουσα, δύσκολο να βγει απ' αυτήν, o ίδιος άνθρωπος.
70
Ανδρομάχη Σδούκου
MOVE IT
2023-11-12
Σπουδαίο έργο, αναγκαία και αξιοσημείωτη κινηματογραφική μεταφορά.
70
Αχιλλέας Βασιλείου
Cinepivates
2023-11-14
Η ΦΟΝΙΣΣΑ είναι μία άκρως επιτυχημένη Ελληνική ταινία, ένα δραματικό ψυχογράφημα προσωπικότητας και με μία κοινωνική απεικόνιση που προκαλεί φόβο και ανατριχίλα μαζί.
63
Γιώργος Μπαστουνάς
kulturosupa.gr
Η ταινία έμοιαζε να είναι απόλυτα προσανατολισμένη στο να φωτίσει την κεντρική ηρωίδα, προσφέροντας όμως σκοτάδι στα υπόλοιπα μέρη της ιστορίας. Η αδύναμη σκηνοθεσία και το αφαιρετικό σενάριο αποτελούν τους δύο βασικούς πυλώνες αυτής της κατεύθυνσης. Σε κάθε περίπτωση, όμως, είναι μία σημαντική ελληνική προσπάθεια που τονώνει έμπρακτα τον ελληνικό κινηματογράφο.
60
Γιώργος Νυκταράκης
Cineramen
2023-11-04
Μια ιδιαίτερα καλοστημένη ταινία η οποία σεναριακά μπορεί να μην ανταποκρίνεται απόλυτα στην σπουδαία πρώτη ύλη που διαθέτει, αλλά ξεχωρίζει για τις ερμηνείες της, τη μυσταγωγική φωτογραφία, και το υποσχόμενο σκηνοθετικό ντεμπούτο της Εύας Νάθενα.
60
Κώστας Ζαλίγκας
Ελεύθερος Τύπος
Η «Φόνισσα» έχει ατμόσφαιρα, έχει τις σωστές τοποθεσίες, έχει πολύ φροντισμένα σκηνικά και κοστούμια και έχει την τύχη να διαθέτει την Καριοφυλλιά Καραμπέτη στον ομώνυμο ρόλο που δεν υποδύεται αλλά είναι η Χαδούλα έτσι, όπως τη φαντάστηκε ο μεγάλος συγγραφέας.
60
vandimir
Ταινίες που βλέπω
Η σκηνοθέτης σε γενικές γραμμές πετυχαίνει στο τόλμημά της (πάντα είναι τολμηρό να αναμετράται κανείς με μεγάλα έργα). Υπάρχει σκηνοθετική άποψη, το φιλμ είναι καλογυρισμένο, η Καραμπέτη - που εξ ορισμού παίρνει την ταινία στις πλάτες της - είναι πολύ καλή και τελικά θεωρώ το αποτέλεσμα αξιοπρεπέστατο.
60
Γιάννης Βασιλείου
cinemagazine.gr
H Eύα Νάθενα ξαναδιαβάζει το βιβλίο του Παπαδιαμάντη ως ιστορία φαντασμάτων και παραδίδει μια ταινία με συγκεκριμένο και συγκροτημένο σκηνοθετικό όραμα.
60
Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος
ertnews.gr
Η ηρωίδα του Παπαδιαμάντη που φέρει την ιδιότητα του τίτλου, εμφανίζεται ξανά στη μεγάλη οθόνη. Με περισσότερο εικαστική προσέγγιση και αισθητή θεατρικότητα, η τέχνη της εικόνας επιφορτίζεται με τη βροντερή δύναμη επαναδομημένης τραγωδίας.
60
Παυλίνα Αγαλιανού
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Η ατμόσφαιρα είναι επιτηδευμένα σκοτεινή, δεν έχει τις συγκλονιστικές αντιδιαστολές του κειμένου. Παρ' όλα αυτά, η ταινία φέρνει στο προσκήνιο ξανά αυτό το υπέροχο κείμενο και είναι μια σπουδαία ευκαιρία, μετά το σινεμά, να διαβάσουν οι νεότεροι τη λογοτεχνία της περιόδου.
60
Γιάννης Ν. Γκακίδης
Κέντρο Μελετών & Ερευνών για το Σινεμά
Η Νάθενα κατάφερε να φτιάξει πειστικά μιαν αποπνιχτική ατμόσφαιρα, μέσα από ένα τοπίο σκληρό, πέτρινο και με χρώματα μουντά χωρίς την παρουσία του αγαλλιαστικού ηλιακού φωτός.
60
Χρήστος Μήτσης
αθηνόραμα
2023-11-08
Η αριστουργηματική νουβέλα του Παπαδιαμάντη διασκευάζεται σαν ένας καφκικός, έμφυλα και κοινωνικά προσδιορισμένος υπαρξιακός εφιάλτης. Υποβλητική ατμόσφαιρα, συγκροτημένη σκηνοθεσία και μια πληθωρική ερμηνεία από την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη.
60
Βαγγέλης Βίτσικας
CinemaNews.gr
2023-11-06
Είναι σινεμά για το ευρύ κοινό, που δεν προδίδει το καλλιτεχνικό όραμα των συντελεστών της.
60
Ελισσαίος Βγενόπουλος
Andro
Η κινηματογράφηση ενισχύει την ατμόσφαιρα, τυλίγοντας μας με τη σκληρή, αυταρχική, ανδροκρατούμενη, πατριαρχική πραγματικότητα που αντιμετωπίζει η Φραγκογιαννού.
60
Άκης Καπράνος
naftemporiki.gr
Η Εύα Νάθενα, υπογράφοντας ένα από τα πιο δυνατά πρόσφατα ντεμπούτα του κινηματογράφου μας, οφείλει να μετατρέψει τις αδιόρατες εικόνες του λογοτεχνικού κειμένου σε ένα, καθ' όλα ορατό κινηματογραφικό θέαμα. Και πετυχαίνει, επενδύοντας σε έναν μυστικισμό που, όσο κι αν παραπέμπει στον Κουροσάβα (ιδίως του «Θρόνου του αίματος») ή στον Μπέλα Ταρ, είναι βαθιά Βυζαντινός στην αυστηρότητα και, ακολούθως, στον πεσιμισμό του.
60
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
Monopoli.gr
Οι αρετές του φιλμ – με προεξάρχουσα την ερμηνεία της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη που είναι μια συνταρακτική Φραγκογιαννού- είναι περισσότερες από τις αδυναμίες του (μια κάποια υπερβολή στην εικαστική προσέγγιση της έργου).
60
Δημήτρης Παναγόπουλος
efsyn.gr
Κινηματογραφική μεταφορά από την Εύα Νάθενα της αριστουργηματικής νουβέλας του Παπαδιαμάντη «Η Φόνισσα» με ένα εκλεκτό καστ.
60
Νίκος Τσαγκαράκης
patris.gr
Τόσο το σενάριο όσο κι η σκηνοθεσία μοιάζουν να επικεντρώνονται τόσο πολύ στη Χαδούλα, ώστε παραμελούν τα υπόλοιπα πρόσωπα της πλοκής. Η Καραμπέτη προσφέρει μια ερμηνεία γεμάτη σκληρότητα κι απόγνωση, κι η Πρωτόπαππα την τραυματίζει πειστικά ως τυραννική μητέρα.
60
Λήδα Γαλανού
FLIX
Όμως η ταινία ... σέβεται το μεγαλείο του Παπαδιαμάντη (όχι την αφαιρετικότητά του), και προσφέρει ένα mainstream θέαμα με την αξιοπρέπεια που τόσο συχνά λείπει από αυτή την κατηγορία στο ελληνικό σινεμά.
60
Ματθαίος Λεωνίδας
20/20mag.gr
Απολύτως σεβαστή και αξιοπρεπής η προσπάθεια να μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη ένα εμβληματικό έργο της νεοελληνικής, αλλά και της διεθνούς λογοτεχνίας με τον πιο ευκολοχώνευτο mainstream τρόπο, ακόμα κι αν χαρακτηρίζεται από ορισμένα κατασκευαστικά λάθη.
60
Θόδωρος Σούμας
Σινεφίλια
Η ταινία μας εκθέτει την ψυχογραφία της Φραγκογιαννούς και εξυψώνει το τραγικό υπαρξιακό δράμα της, έστω χρησιμοποιώντας κάποιον κινηματογραφικό ακαδημαϊσμό.
60
Dimitris Dx
Letterboxd
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι η Φόνισσα δεν είναι δείγμα καλού σύγχρονου ελληνικού σινεμά (ειδικά όταν χρησιμοποιεί την ελληνική καλλιτεχνική - λογοτεχνική και θεατρική - κληρονομιά με τόσο καίριο τρόπο), όμως η ανάγκη ενός πιο σφιχτού μοντάζ ή η χρήση περισσότερων ευρημάτων για εμπλουτισμό της αφήγησης, είναι περισσότερο από εμφανής.
60
Χάρης Αναγνωστάκης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Αν η σκηνοθέτιδα απέφευγε και το στιλιζάρισμα των χαρακτήρων και των συμπεριφορών και αρκούνταν στον τολμηρό, από κάθε άποψη, νατουραλισμό που επέλεξε και απογείωσε από τη μεριά της η Καραμπέτη, ίσως να είχαμε μία από τις καλύτερες ελληνικές ταινίες των τελευταίων χρόνων.
60
Χρυσοστομάκης Λακταρίδης
DOC TV
Όσο δωρική είναι στην εικονογράφηση, τόσο πληθωρική είναι στο δράμα, γεγονός που έρχεται σε αντίθεση με την σχεδόν μινιμαλιστική προσέγγιση του συγγραφέα της ιστορίας την οποία αναπλάθει με ιδιαίτερο εικαστικό ενδιαφέρον, κινηματογραφικά.
50
Ηλίας Φραγκούλης
FreeCinema
Είναι μία πρόταση που δεν μπορείς ν' απορρίψεις. Διόλου και τη σοβαρή εικαστικότητα του εγχειρήματος. Σε πλαίσιο κινηματογραφικών κανόνων εντοπίζονται τα προβλήματα, μ' έναν φορμαλισμό ελαφρώς «προκάτ» που ταιριάζει περισσότερο στις άλλες επαγγελματικές ιδιότητες της Εύας Νάθενα.
50
Βασίλης Κεχαγιάς
alterthess.gr
Η Νάθενα, προσπαθώντας να ξεφύγει από τα βρόχια των λογοτεχνικών διαλόγων, απλοποιεί τις λέξεις, αλλά δεν έχει τον τρόπο να τις «γεμίσει». Αυτός ακριβώς ο συνδετικός ιστός μοιάζει χαλαρός, αδυνατώντας να «σφίξει» την εξέλιξη και να την οδηγήσει σε μια κλιμάκωση.
50
Ιάκωβος Γωγάκης
screeneye.gr
2023-11-02
Η σκηνοθέτις, αφαιρεί πολλές από τις υπάρχουσες αναφορές του διηγήματος, κόβει και ράβει την ιστορία στα μέτρα της πρωταγωνίστριάς της, που διαθέτει τεχνικές αρετές, αλλά η επικέντρωση σε ένα και μόνο πρόσωπο, ενίσχυσε το αμιγώς θεατρικό στοιχείο της Καραμπέτη, προσέδωσε στατικότητα στο εγχείρημα και έμειναν ανεκμετάλλευτες οι πολλές δυνατότητες των υπόλοιπων ηθοποιών.
50
Ανδρέας Κύρκος
Η ΑΥΓΗ
Η «Φόνισσα» είναι μια δαπανηρή παραγωγή που λειτουργεί καλά όταν πατάει στις ράγες του κειμένου του Αλ. Παπαδιαμάντη. Εκεί που δεν λειτουργεί είναι στις σκηνές στις οποίες απαιτείται σαφές σκηνοθετικό όραμα ώστε να δέσουν οι πρώτες ύλες και να προκύψει κινηματογραφική ταυτότητα.
50
Γιάννης Φραγκούλης
www.filmandtheater.gr
Έχοντας μόνο την περσόνα της Χαδούλας να φαίνεται και, λίγο, της μητέρας της, δεν έχουμε αυτή την ισορροπία που απαιτεί το παπαδιαμαντικό έργο. Η Φραγκογιαννού είναι περισσότερο μια καρικατούρα παρά ένα πρόσωπο που στέκεται αντιμέτωπο στην πατριαρχική βία. Έτσι η ταινία χάνει την ευκαιρία να γίνει τραγικά επίκαιρη, αφού στην εποχή μας η πατριαρχία δείχνει το εγκληματικό πρόσωπό της.
40
Old Boy
ελculture.gr
Η δίκαιη αξίωση θα ήταν για ένα έργο που δεν θα κάνει την παπαδιαμαντική «Φόνισσα» να ντρέπεται. Και ναι, ας είμαστε ξεκάθαροι, η «Φόνισσα» της Εύας Νάθενα σε καμία περίπτωση δεν κάνει τη «Φόνισσα» του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη να ντρέπεται.
20
Αχιλλέας Ντελλής
Σινεφίλια
Νομίζω αυτή η ένταξη σε ένα κλίμα δικαιωματισμού αφυδατώνει την ταινία, την μετατρέπει σε μια τηλεοπτική αφήγηση σαπουνόπερας χωρίς κανένα ίχνος μεταφυσικής ή απόκοσμης τραγικότητας.
20
Γιάννης Τσιτσίμης
www.filmandtheater.gr
Η μεταφορά αποτυγχάνει πλήρως και κυρίως κινηματογραφικά. Βέβαια αν στόχος είναι η παράδοση μιας καταγγελίας της γυναικείας καταπίεσης και όχι ενός ηθογραφήματος με ψυχάκια killer, τότε όλα καλά.